Vi har blykoll på tekniken
Det finns kommunikations- och contentbyråer av alla slag. Vissa är stora och vissa små. De flesta är duktiga på att producera innehåll och har kunder som sysslar med allt från löparskor till kontorsmöbler.
När det gäller vissa saker som konsumentprodukter, som de flesta har en relation till, är det här kanske inget problem. Men, när det skapas innehåll för B2B blir det ett stort problem.
Enligt rapporten B2B Content Marketing Insights for 2022 är det största problemet när innehållsmarknadsföring ska köpas in som tjänst just ämneskunskapen.
65 procent svarar att det är en utmaning att hitta partners med tillräcklig ämneskunskap.
41 procent svarar att det är en utmaning att hitta partners som förstår målgruppen.
Det är just inom ämneskunskapen som vi sticker ut. Teknikministeriet skapar enbart innehåll inom it och teknik.
Vi är experter på tekniken och kan it-målgrupperna på djupet. Vi vet skillnaden mellan SaaS och PaaS, DevOps och IOPS.
Det är därför så många tongivande it- och teknikbolag anlitar just oss. Vi förstår vad de gör och vilka deras kunder är. Vi kan sätta avancerade produkter och tjänster i en kontext och förklara så att många förstår.
Det här, vågar vi påstå, är det inte många byråer som kan i Sverige. Här är vår spets.
Bredden ligger i vår förmåga att gå in på olika nivåer: Vi hjälper dig med strategi på övergripande nivå eller produktion med öga för detaljer. Vi behärskar många olika former av innehåll, från inlägg i sociala medier och redaktionella artiklar till videoproduktioner.
☕️ Jobbar du på ett it- eller teknikbolag som vill nå ut med innehåll av riktigt hög kvalitet? Hör av dig så tar vi en kaffe och ser om vi kan hjälpa till.